Voor 17 uur besteld, vandaag nog verstuurd - 100 dagen bedenktijd

Heb je nog vragen?

Veel gestelde vragen

Hier staan de veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij, laat het ons dan gerust weten!

 
Wat is een hamamdoek


Een hamamdoek is over het algemeen een katoenendoek met franjes (kwastjes) aan beide uiteinden. De hamamdoeken zijn er in verschillende maten en kleuren. Bij hamamdoek.nl vind je de meest uiteenlopende hippe en trendy kleuren. De hamamdoeken komen van oorsprong uit Turkije. De hammamdoek, ook wel pestemal of fouta genoemd, werd en wordt in de Turkse badhuizen gebruikt. De hamamdoek droogt zeer goed door de speciale samenstelling van het katoen. Over het algemeen wordt de hamamdoek in West-Europa gebruikt als omslagdoek en/of als handdoek. Ze zijn zeer licht en vele malen dunner dan een normale handdoek. Uitstekend om mee te nemen naar de sauna of wellness centre, of wat dacht je als je op reis gaat. Het neemt minder ruimte in je bagage in beslag.

 


 


Wat is een kikoydoek


Een kikoydoek is van oudsher een omslagdoek en komen voornamelijk uit Kenia. Ze zijn rechthoekig van vorm en werden vroeger als kledingstuk door mannen gedragen. Tegenwoordig worden Kikoydoeken met name gebruikt als omslagdoek naar het strand of zwembad en worden ze gebruikt als strandlaken. Er zijn talloze manieren om een Kikoy te dragen en ontelbare gebruiksmogelijkheden. De kikoydoeken zijn prachtig en kleurrijk geweven doeken. De katoenen kikoydoeken hebben aan de ene kant een badstof en aan de andere kant katoenen kikoydoek. Op dit moment zijn er vele bekende sterren zoals Madonna en prinses Carolina van Monaco die in de ban zijn van een Ibiza Kikoydoek van Kasuku.

 


 


Droogt een hamamdoek goed af?
 

Een hamamdoek droogt zeer goed af. Je voelt als het ware dat het water van je lichaam wordt afgezogen. Door het speciale katoen, dat lijkt op de hydrofiele katoenen luiers van vroeger, absorbeert het erg goed.

 


 


Kan ik een hamamdoek of kikoydoek goed wassen?


Ja absoluut. De hamamdoek en/of kikoydoek kan je wassen op maximaal 40 graden. De doeken kunnen echter niet altijd in de droger. Dit is afhankelijk van fabrikant. Kijk goed naar de wasvoorschriften die op de label staan aangegeven. Let wel op dat met name de nieuwe doeken nog kleur kunnen afgeven. Daarom adviseren wij dan ook om eerst de doeken apart te wassen. Ook raden wij je aan om de doeken voor het eerste gebruik een keer te wassen, daar deze dan meer vocht opnemen.

Klik hier voor het wasadvies

 


 


Hoe kan ik een hamamdoek, fouta of kikoydoek bestellen?


Als je de keuze hebt gemaakt, klik dan op de turqoise/groene bestelbutton. Hierna kom je op een pagina waar de door jou alle bestelde artikelen staan vermeld in een overzicht. Dit overzicht kan je vervolgens nog aanpassen. Door op de button te klikken van afrekenen kom je vanzelf in het afrekenproces. Doorloop hier wat van je wordt gevraagd en je hebt je bestelling gemaakt.

LET OP: Je dient ten aller tijde een orderbevestiging via e-mail te ontvangen. Ontvang je deze niet, neem dan contact met ons op via servicedesk@hamamdoek.nl.

 


 


Hoe kan ik betalen?


Bij Hamamdoek.nl kan je op verschillende wijze betalen. Je kan betalen doormiddel van een bank/giro overschrijving, een iDEAL betaling of met creditcard (Visa en Mastercard). Onze klanten uit België kunnen betalen met Bancontact, KBC,of Belfius .

 


 


Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?


Als je voor 17.00 uur je bestelling hebt geplaatst dan versturen wij nog diezelfde dag je bestelling (behalve in het weekend en op feestdagen). Voorwaarde hierbij is wel dat de betaling bij ons binnen moet zijn. Betaal je met iDEAL, Bancomat, KBC, Belfius of creditcard dan is over het algemeen de betaling direct bij ons ontvangen en versturen wij direct jouw bestelling met DPD. In principe heb je dan de volgende dag je bestelling thuis, behalve op zondag en de feestdagen. Omdat wij geen invloed hebben op het proces bij DPD, kunnen wij je dit helaas niet garanderen.



 


Kan ik een bestelling op een ander adres laten bezorgen?


Ja dat kan. In het afrekenproces kan je dit eenvoudig aangeven naar welk adres het verzonden dient te worden.

 


 


Hoeveel bedragen de verzendkosten?


Hamamdoek.nl hanteert voor verzending binnen Nederland van hamamdoeken, kikoy (strandlakens), fouta's en pareo's geen verzendkosten mits de waarde van de bestelling meer is dan € 35,- euro. Is je bestelling minder dan € 35,- euro dan vragen wij een kleine vergoeding van € 3,95 euro naar uw huisadres. Verzendkosten naar België en Duitsland zijn voor hamamdoeken, kikoydoeken en andere producten € 5,95 euro. Je ontvangt voor verzending een Track&Trace code zodat je jouw bestelling kan volgen. Woon je nog verder weg en niet binnen de Benelux vraag dan via servicedesk@hamamdoek.nl wat de verzendkosten zijn.

 


 


Hoe kan ik een bestelling annuleren?


Een bestelling kan zonder extra kosten binnen 24 uur worden geannuleerd, tenzij wij het door jouw bestelde artikel inmiddels hebben verstuurd. Stuur ons dan een e-mail naar servicedesk@hamamdoek.nl. Wij annuleren dan voor jou de bestelling. Hiervan ontvang je van Hamamdoek.nl altijd een bevestiging.

 


 


Hoe kan ik mijn ontvangen bestelling retourneren?


Mocht je een besteld artikel om wat voor reden dan ook willen retourneren, dan kan dat.  Wij houden ons ruim aan de wettelijk norm van 30 dagen voor retourrecht. Bij ons mag je zelfs 100 dagen het door jou bestelde product op zicht hebben. Je mag het aleen absoluut niet gebruiken. Lees hier meer over retourrecht.

Wil je een artikel naar ons terug sturen laat het ons dan wel eerst even weten. Stuur een e-mail naar servicedesk@hamamdoek.nl en wij vertellen je daarna wat je moet doen. De kosten voor het retour sturen zijn voor uw rekening.

 


 


Ik heb een cadeaucode. Waar kan ik deze invoeren?


Als je een cadeaucode hebt van Hamamdoek.nl dan kan je deze invoeren aan het eind van de bestelprocedure.

 


 


Als ik een klacht hebt waar kan ik die dan indienen?


Wanneer je een klacht hebt dan willen wij dat graag van je weten. Wij zijn alleen tevreden als jij ook tevreden bent. Tevredenheid van onze klanten staat voorop. Natuurlijk kan het altijd eens voorkomen dat er iets mis gaat. Bij Hamamdoek.nl willen wij dat graag weten. Als je een klacht heb, stuur deze dan naar servicedesk@hamamdoek.nl. Wij nemen daarna zo snel mogelijk contact met jou op. Ondanks dat wij altijd zorg willen dragen voor een goede afhandeling als je een klacht hebt, willen wij jou toch graag wijzen op een alternatieve geschillenbeslechting buiten de rechter om. Bijvoorbeeld via een geschillencommissie. Daarom wijzen wij jou graag op Online-geschillenbeslechting volgens art. 14 lid 1 Verordening ODR Consumenten: De Europese Commissie stelt een platform voor online-geschillenbeslechting ter beschikking dat u onder http://ec.europa.eu/consumers/odr/ kunt vinden.

 


 


Mijn vraag staat er niet bij?


Staat je vraag er niet bij? Laat het ons dan weten. Stuur een e-mail naar servicedesk@hamamdoek.nl en je ontvangt van ons je gestelde vraag met antwoord retour. Of kijk eens bij onze algemene voorwaarden.